czwartek, 1 lipca 2021

Trening personalny w czasie pandemii

Minął już ponad rok, od kiedy świat znajduje się w różnych stadiach kwarantanny. W tym czasie widziałem jak świat fitnessu ewoluował w coś zupełnie bezprecedensowego i przerażającego, a jednocześnie zmieniał się w branżę z niesamowitymi nowymi możliwościami. Zasadniczo, koronawirus wyrównał pole gry dla nas wszystkich i jeśli chcemy przetrwać, musimy się dostosować.

W branży, profesjonaliści fitness odnoszą się do sytuacji spowodowanej przez pandemię jako czas na "pivot", termin, który uważam za zarówno dokładne i ujmujące. To jest pomysł, że musieliśmy przekształcić sposób wykonywania naszej pracy z dnia na dzień.  Zostaliśmy zmuszeni do odpowiedzi na kilka trudnych pytań:

  • Jak możemy zachować "osobisty charakter", jeśli jesteśmy geograficznie oddzieleni od naszego klienta?
  • Jak możemy nadal efektywnie "szkolić" klienta, gdy nie jesteśmy fizycznie obecni?

Z radością mogę powiedzieć, że w moim przypadku odkryłem sposoby na to, by nadal być skuteczną, potrzebną i istotną w życiu moich klientów, utrzymując większość z nich, jednocześnie poszerzając swój zasięg.  Nauka i wdrożenie platformy szkoleniowej online było wyzwaniem, ale pozwoliło mi to kontynuować oferowanie moich usług i utrzymać niesamowite relacje z moimi klientami.   Moja mentalność zawsze polegała na tym, aby przyjmować wyzwania - jeśli nie stawiasz sobie wyzwań, nie stajesz się lepszy i nie rozwijasz się jako osoba.  Dwanaście lat w tej branży dało mi pewność siebie, napęd i wiedzę potrzebną do skutecznego "pivotowania", tak jak robią to moi przyjaciele i mentorzy.  Oto kilka z moich najważniejszych wskazówek dotyczących treningu personalnego w czasie pandemii:

Teraz nie jest czas, aby być nieśmiałym. Jestem introwertykiem w sercu, ale teraz nie jest czas, aby być nieśmiałym. Boisz się wystąpień publicznych? Zrób to mimo wszystko. Mów do kamery, wystaw się na widok publiczny. Będziesz popełniać błędy. Kilka pierwszych nagranych przez ciebie treningów nie będzie najlepszych. Ale przynajmniej próbujesz, a jeśli się tego trzymasz, będziesz coraz lepszy (i naprawdę, w tym momencie, jaką mamy opcję?).

Bądź kreatywny. Używałem wszystkiego, od puszek po zupie do butelek po winie do mojego własnego malucha, aby ludzie przeszli przez treningi w tym momencie. Jest to trudne, ponieważ wielu z nas pracuje w siłowniach lub studiach z mnóstwem fajnego sprzętu, ale wyposażenie siłowni musi być teraz traktowane jako luksus, a nie konieczność, gdy próbujemy zaprogramować osobiste sesje treningowe dla ludzi do wykonania w ich własnych domach. Osobiście zawsze lubiłem treningi z ciężarem ciała, więc rozpocząłem treningi podczas tej pandemii z przewagą, ponieważ byłem już bardzo obeznany i wygodny w treningu bez potrzeby korzystania z wyposażenia siłowni. Gorąco polecam nauczenie się większej ilości treningów z ciężarem własnego ciała, zarówno dla siebie, jak i dla swoich klientów i klas, aby przetrwać tę pandemię.

Dostosuj się. Trening personalny nie umarł. Fitness jest nadal ważny. Ty też jesteś ważny. Ale nie pozostaniesz istotny i skuteczny, jeśli się nie dostosujesz. My trenerzy i nasza branża możemy w 100% przetrwać tę pandemię i pozostać w biznesie zarówno w tym czasie, jak i po jego zakończeniu. Jedyny sposób, w jaki Twoja kariera może się teraz zakończyć, to jeśli nie spróbujesz. Jeśli nie próbujesz się dostosować, jeśli pozostaniesz w starych sposobów jako jedynej drogi, to tak, nadszedł czas, aby przejść do fitnessu. Ponieważ czasy się zmieniają i tylko kreatywni hustlerzy, z szybkim pivot, przetrwają. To nie jest trudne, aby być jednym, albo. Trzeba tylko spróbować.

Do moich kolegów profesjonalistów fitness, mam cały podziw na świecie dla Ciebie teraz. Miałam okazję brać udział w zajęciach online z instruktorami, o których wcześniej tylko marzyłam. Mój własny styl treningowy poprawił się bardziej w ciągu ostatnich dwóch miesięcy niż w ciągu dwóch lat. I Twój też może się poprawić! Ale musisz wykorzystać tę okazję we właściwy sposób.

Zamiast rozwodzić się nad tym, czego nie możesz zrobić (np. trenować osobiście), skup się na tym, co MOŻESZ zrobić (np. weź darmowe lekcje online od światowej klasy trenerów, nawiąż kontakty i połącz się z ludźmi, którzy kiedyś byli zbyt zajęci, a teraz są ograniczeni do mieszkania z jedną sypialnią w NYC). Postawa jest wszystkim, a Twój sukces podczas tej pandemii zależy wyłącznie od tego, jak do niej podejdziesz. Zachowaj otwarty umysł, pozytywne nastawienie i nie bój się popełniać błędów.  Nie krępuj się, jeśli kiedykolwiek będziesz chciał ze mną porozmawiać.tr

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

11 komentarzy:

  1. są przecież takie dyscypliny, które można trenować w domu, bez sprzętu i partnera np. taniec salsa solo, fitness, czy bieganie. jeśli ktoś faktycznie chce mieć dobrą kondycję i ćwiczyć regularnie to zawsze znajdzie na to sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie da się ukryć, że w mediach społecznościowych jest wielu trenerów chcących się wybić. warto zatem kupić lajki na tik toku, czy IG by mieć więcej followersów niż konkurencja

    OdpowiedzUsuń
  3. ja po prostu unikałam dużych skupisk ludzi i ćwiczyłam w miejscach mniej uczęszczanych. mógł to być kryty basen z pobliskim hotelu, parkowa ścieżka na której dobrze się biega, czy siłownia plenerowa

    OdpowiedzUsuń
  4. po treningu warto postawić na regenerację, tak by mięśnie ,,odpoczęły". moim zdaniem najlepsze są tu nowoczesne sauny infrared. w saunie człowiek się wygrzeje, wypoci, podkręci metabolizm, a przy tym pozbędzie się bólu mięśni po ćwiczeniach

    OdpowiedzUsuń
  5. po dobrym treningu warto udać się na zabiegi kosmetyczne, które pozwolą cieszyć się efektami przez dłuższy czas np. są zabiegi wyszczuplające, ujędrniające, antycellulitowe. dzięki temu szybciej osiągniemy upragniony cel związany z sylwetką a przy tym się zrelaksujemy

    OdpowiedzUsuń
  6. zawsze po treningu idę na masaż ajurwedyjski abhyanga, czyli na masaż całego ciała z olejkami. dzięki temu nigdy nie narzekam na ból mięśni i stawów, a moja skóra jest idealnie gładka i jędrna. obecnie w każdym większym mieście jest gabinet oferujący taki masaż

    OdpowiedzUsuń
  7. ja zabrałam się za ćwiczenia na świeżym powietrzu, zrezygnowałam z siłowni. wyszło mi to na dobre :D trzeba mieć tylko dobre spodnie z regulacją nogawki oraz zestaw koszulka+bluza, ale jest to inwestycja jednorazowa, a karnet na zajęcia płaci się co miesiąc :D

    OdpowiedzUsuń
  8. dobrze że na działce mam basen wbudowany w ziemię, a w domu bieżnię i orbitrek :D dzięki temu mam własną siłownię, nie muszę nigdzie jeździć i nie obawiam się że lokal zostanie zamknięty :P

    OdpowiedzUsuń
  9. warto skorzystać nie tylko z porad trenera osobistego ale także zamówić spersonalizowaną dietę z dowozem do domu. dobra dieta połączona z ćwiczeniami zawsze da najlepsze efekty, a także pozwoli nam na odpoczynek bo nie trzeba stać przy garach ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. na szczęście teraz siłownie są stale otwarte, więc szkoda byłoby nie skorzystać ;) do wyboru są nie tylko standardowe zajęcia z trenerem, joga, czy pilates, ale także te mniej znane jak exotic pole dance, zajęcia na kole czy szarfach :D

    OdpowiedzUsuń
  11. ja w pandemii polubiłam treningi w plenerze, bo wtedy łatwiej było zachować dystans i bezpiecznie ćwiczyć :D okazało się że niedaleko znajduje się trampolinowy park, dobre ścieżki rowerowe, miejsce na odpoczynek, a jak nie było dzieci to można nawet zaklepac huśtawkę ;)

    OdpowiedzUsuń